خرید پکیج دیواری و زمینی – محل نصب پریز پکیج
بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

پکیج نوعی سیستم گرمایشی است که پس از خریداری باید نصب شود. قبل از نصب پکیج باید محل نصب پکیج معلوم شود. بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی در ساختمان آشپزخانه، انبار، سرویس بهداشتی، زیر پله، گاراژ یا بالکن می‌باشد. در ادامه می‌خواهیم به صورت کلی بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی را برای شما توضیح دهیم با دکتر دما نمایندگی محصولات ایران رادیاتور همراه باشید.

تخصصی تاسیسات ساختمان – محل نصب پریز پکیج

محل مناسب نصب پکیج

در این بخش می‌خواهیم شما را با محل‌های مناسب جهت نصب پکیج آشنا کنیم با دکتر دما همراه باشید.
قبل از هر چیزی باید بدانید که پکیج چیست؟ پکیج نوعی سیستم گرمایشی است که امروزه جایگزین مناسبی برای موتورخانه و آبگرم کن‌ها شده است که بسیار پر طرفدار است.
پکیج‌ها به خاطر این مزیت که دو کار مهم را با هم انجام می‌دهند طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند چرا که محیط کمتری را اشغال می‌کنند البته معایبی هم دارد ولی مزایای آن بیشتر است.
پس از این پکیج را مناسب با محیط خود انتخاب کردید حال باید نصب پکیج را انجام دهید.
اولین مرحله از نصب پکیج پیدا کردن محل نصب پکیج است که باید محیط مناسبی باشد چرا که در غیر اینصورت پس از مدتی با مشکل رو به رو خواهد شد.

 

مشخصات محل مناسب نصب پکیج

  • پکیج بایستی از زمین یک الی ۲ متر فاصله داشته باشد.
  • بهتر است محل نصب پکیج در فضای بسته باشد، یعنی در محیط باز مانند حیاط، بالکن و غیره نصب نشود.
  • برای نصب پکیج باید مکانی را در نظر بگیرید تا در صورت مشکلات احتمالی و نیاز به تعمیر و سرویس به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت.
  • برای نصب پکیج بهتر است که یک محیطی را در نظر بگیرید که برای تعمیر و یا سرویس پکیج براحتی بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • بایستی پکیج از دیواره های اطراف حدودا ۱۰ سانت فاصله داشته باشد.
  • در صورتی که محل نصب پکیج خود را درون کابینت در نظر گرفتید پکیج باید از دیواره‌های اطرف (چپ، راست، جلو) کابینت 10 سانت فاصله داشته باشد.
  • بهترین محل نصب پکیج دیواری در نزدیکی انشعبات لوله گاز و برق است تا راحت تر بتوان به سوخت آن دسترسی پیدا کرد. هم چنین لوله کشی و برق کشی آن به صورت روکار نباشد.
  • یک نکته دیگر در خصوص محل نصب پکیج در خانه های قدیمی این است که پکیج باید دودکش مجزا داشته باشد. در غیر این صورت بایستی مکانی مناسب برای دودکش مشخص شود.
  • پکیج را در جایی نصب کنید که از لوله کشی مناسب آب برخوردار باشد.
  • محل نصب پکیج در حیاط خلوت یا بالکن باید به این صورت انجام شود که برای لوله کشی رادیاتور و شوفاژ مشکلی
  • یکی دیگر از مواردی که برای محل نصب پکیج باید به یاد داشته باشیم این است که باید دود کش مجزا داشته باشد و در صورتی که موجود نیست باید در مکان مناسب یک دود کش برای آن در نظر بگیرید.
  • برای محل نصب پکیج بهتر است قبل از نصب محیطی را در نظر بگیرید که لوله کشی آب مناسب با پکیج داشته باشد.
  • نصب پکیج باید در محیطی انجام شود که برای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با پکیج مشکلی به وجود نیاید و براحتی انجام شود.

 

بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

از جمله بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی در ساختمان مکان‌هایی از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی، راه پله، گاراژ و انبار می‌باشد.

محل‌هایی که نصب پکیج ممنوع است

در این بخش می‌خواهیم شما را با محل‌هایی که نصب پکیج در آن‌ها ممنوع است آشنا کنیم با ما همراه باشید.
در ابتدا باید بدانید که نصب پکیج به صورت کلی در ساختمان‌هایی با متراژ کم تر از 60 متر ممنوع است چرا که در صورت درست نسوختن گاز، گاز مونواکسید کربن تولید شده و به درستی از محیط خارج نمی‌شود و باعث گاز گرفتگی افراد می‌شود.
یکی دیگر از مشکلات ناشی از نصب پکیج در محیط کمتر از 60 متر این است که پکیج برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط گرفته و باعث کم بود اکسیژن در محیط شده و باز هم به افراد آن محیط آسیب می‌زند.

 

تخصصی تاسیسات ساختمان – محل نصب پریز پکیج

بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

اول بگویم که بهتر است از پکیج در این محیط‌ها استفاده نشود ولی در صورت استفاده بهترین کار این است که این چند نکته رعایت شوند در ادامه با ما همراه باشید تا با آن‌ها آشنا شوید.

1. قرار دادن یک مجرای اضافه از جمله فن یا دریچه هوا در کنار پکیج.

2. محل نصب پکیج را در تراس یا بالکن با رعایت نکات ایمنی در نظر بگیریم.

3. جهت خارج کردن دود پکیج از دود کش دوجداره (نوعی دود کش دو لایه است که دود تولید شده ناشی از سوختن پکیج را خارج کرده و هوای تازه را با لایه دیگر وارد محیط می‌کند) استفاده کنید.

و …

در ادامه شما را با مکان‌هایی آشنا می‌کنیم که نباید پکیج درون آن‌ها نصب شود.

 

بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

· یکی از آن مکان‌ها تراس، حیاط، بالکن و محیط باز است و در صورتی که قصد نصب آن را در این محیط‌ها دارید می‌توانید از یک کابین در اطراف آن استفاده کنید تا در برابر وزش باد و یا باران و … مقاوم باشد و مدام خاموش نشود.

· در صورتی که قصد دارید محل نصب پکیج خود را حمام یا زیرزمین قرار دهید باید بدانید که کار بسیار خطرناکی است چرا که این دو محیط‌های مرطوبی اند و باعث گاز گرفتگی افراد می‌شود.

· نصب پکیج در محیط‌هایی که کاملا بسته اند (در و پنجره دوجداره و …) ممنوع است چرا که اجازه ورود اکسیژن به محیط را نمی‌دهد و بازهم باعث آسیب زدن به افراد موجود در آن محیط می‌شود.

· محل نصب پکیج نباید در نزدیکی سیستم‌های سرمایشی گرمایشی از جمله اجاق گاز، یخچال، کولر آبی، کولر گازی، داکت اسپلیت و … باشد چرا که باعث اختلال در کارکرد پکیج خواهد شد.

و …

در این قسمت شما را علت ممنوع بودن نصب پکیج در بعضی مکان‌ها آشنا کردیم در صورتی که قادر به شناسایی مکان برای نصب پکیج خود نیستید می‌توانید از تکنسین‌های حرفه ای و کار بلد دکتردما جهت نصب پکیج در تهران و استان‌های دیگر از جمله البرز، شیراز، اصفهان، رشت، گرگان، گیلان، مشهد، ورامین، مازندران و … کمک بگیرید.

نصب پکیج در تراس

در برخی موارد که محیط منزل شما کمتر از 60 متر است باید بدانید که نصب پکیج در آن ممنوع است ولی با رعایت چند مورد می‌توانید از پکیج استفاده کنید که یکی از آن‌ها تغییر محل نصب پکیج است.
بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی در محیط‌های کمتر از 60 متر، نصب پکیج در تراس است چرا که پکیج در یک محیط باز نصب می‌شود و امکان گاز گرفتگی به صفر درصد می‌رسد ولی با این وجود نصب پکیج در تراس هم معایبی دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

 

بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

معایب نصب پکیج در تراس

1. یکی از علت‌های ممنوع بودن نصب پکیج در تراس این است که پکیج در یک محیط باز نصب شده و امکان خاموش شدن آن با وزش باد خیلی زیاد است و همچنین یکی دیگر از علت‌های آن این است که نور آفتاب مستقیم به آن برخورد کرده و باعث گرمای بیش از حد پکیج شده و به پکیج فشار خواهد آمد.

2. یکی دیگر از معایب محل نصب پکیج در تراس این است که در فصل سرد زمستان احتمال یخ زدگی پکیج وجود دارد که باعث نشت و شکستگی لوله‌های پکیج خواهد شد و هزینه بالایی برای تعمیر آن نیاز است.

با وجود این علت‌ها باز هم شما می‌توانید پکیج را در تراس منزل خود نصب کنید و اما این سوال برای شما پیش می‌آید که چگونه؟ باید بدانید که با ساخت یک کابین مناسب که هم از نور مستقیم آفتاب جلوگیری کند و هم از برخورد باران با آن و هم اجازه ورود سرما را به درون پکیج ندهد که پکیج یخ بزند.
البته باید بدانید که بهتر است این کابین به گونه ای باشد که راهی برای جریان هوا هم داشته باشد و با نرسیدن اکسیژن به آن مدام خاموش نشود و یا آنقدر گرم نشود که به پکیج فشار وارد شود.

در عکس زیر یک پکیج را مشاهده خواهید کرد که درون تراس نصب شده است.

 

بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

نصب پکیج در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی است چرا که علت‌های زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

· امکان دسترسی سریع به پکیج برای سرویس و تعمیر پکیج وجود دارد و در کمترین زمان ممکن می‌توانید این کار را انجام دهید.

· یخ زدگی در پکیج اتفاق نخواهد افتاد چرا که یکی از معایب نصب پکیج در تراس است.

· امکان دسترسی به لوله کشی و انشعابات گاز، برق و آب راحت تر و سریع تر است.

· دستگاه در معرض دید است و در صورت بروز خطا و فشار روی آن قابل مشاهده است و همین امر باعث می‌شود که بهتر به آن رسیدگی شود که باعث طولانی تر شدن عمر پکیج خواهد شد.

· قرار گرفتن پکیج درون یکی از کابینت‌های موجود درون آشپزخانه که باعث کاهش سر و صدای پکیج خواهد شد.

و …

در این بخش متوجه شدید که اگر پکیج درون آشپزخانه قرار بگیرد به نفع شما است و البته معایبی هم دارد که یکی از آن‌ها اشغال فضای کمی‌از آشپزخانه ولی با این حال بهتر از سایر مکان‌ها است.

معایب نصب پکیج در داخل آشپزخانه

1-هرچند می‌توان پکیج را داخل کابینت آشپزخانه نصب کرد اما به‌هرحال محلی را داخل ساختمان اشغال می‌کند.

2-فضاهای کوچک برای نصب پکیج مانند آشپزخانه می‌تواند برای ساکنین داخل ساختمان به‌ویژه کودکان خطرناک باشد.

 

بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

نصب پکیج در دستشویی

یکی از بدترین محل‌ها برای نصب پکیج، در دستشویی است. زیرا خطرناک است و می‌تواند منجر به خسارت مالی و جانی شود. ولی در صورتی‌که مکان مناسبی در محیط برای نصب پکیج ندارید و مجبورید پکیج را در آنجا نصب کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • دستشویی باید پنجره یا هوا کش برقی و محل خروج هوا داشته باشد. چرا که برای روشن شدن شعله پکیج باید اکسیژن مورد نیاز تامین شود، در غیر اینصورت از اکسیژن محیط استفاده می‌کند.
  • اگر حمام و دستشویی کنار هم هستند، به هیچ عنوان پکیج را آن‌جا نصب نکنید. زیرا بخار آب و به صورت کلی مکان‌های مرطوب باعث آسیب زدن به پکیج و افراد خواهد شد.

نصب پکیج در پارکینگ

  • پارکینگ و انباری جزو محل‌هایی هستند که نصب پکیج در آنها مورد تایید نیست. در اصل این محل‎‌ها مکان مناسبی برای نصب پکیج نیستند؛ چرا که تهویه هوای چندان مناسبی ندارند و دسترسی شما به پکیج برای چک کردن شرایط آن محدودتر است.

نصب پکیج در بالای لباسشویی

  • در حال حاضر در ساختمان‌ها اتاق‌های کوچکی موسوم به لاندری طراحی می‌شوند که لباسشویی، پکیج و موارد دیگری از این قبیل در این محل‌ها قرار می‌گیرند. باید توجه داشته باشید قرار دادن پکیج در بالای لوازمی که تا حدی گرما و رطوبت از خود تولید می‌کنند، اصولی نیست. حتی هنگام نصب پکیج در آشپزخانه هم نباید پکیج را در قسمت فوقانی گاز یا لباسشویی قرار دهید.
تخصصی تاسیسات ساختمان – محل نصب پریز پکیج

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین محل برای نصب پکیج اشاره کنیم. به یاد داشته باشید اگر در زمینه تعمیرات پکیج تخصص ندارید از یک تعمیرکار ماهر برای نصب و راه اندازی پکیج کمک بگیرید. زیرا نصب پکیج بسیار حساس است و سهل انگاری در آن ممکن است جان افراد را به خطر بیاندازد. برای دسترسی به تعمیرکار پکیج کافیست درخواست خود را در سایت دکتر دما ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن نصب پکیج شما را با بهترین قیمت انجام می‌دهند.